Wednesday, June 30, 2010

Konspirasi Amerika Tentang WTC Runtuh


salam..nk share ngn semua info pasal WTC yg KieSya dpt..Kdg2 kena juga amik tau hal dunia luar..
KieSya taknak lah jadi katak bawah tempurung  :)   Sahih ke tak info ni,hanya korg sume yg tafsir ok..

Topup RM10 Tahan Lebih Lama


haloa..krdt phone byk lagi ke?huhu..hmm..org kata pkai line lg save dr prepaid..tp korg msti trperanjat dgn ape yg bakal kieSya citerkan ni..
top-pup RM 10 tp blh tahan smpi 1 bulan tak kira la klau korg brgayut brape lama skalipun,hantar brape juta sms skalipun..

mgkin rezeki KieSya aritu,pg la jmpa makcik bau2 bacang ngn KieSya, dia ajr camne nk crossing account,

10 Fadhilat Coca Cola


Salam semua..Pe kata,korg tgk,lihat,baca sendiri ape yg kiesya post ni..Kalau yg baru taw,sebarkan..kalau yg dah lama tau,amalkan..kalau yg tak ingin tau,buat bodoh jela kan?? :)
Selamat beramal...

Fakta Yg Hampir Benar


Kabhare?waras?wes mangan?..hehe nk juga blajar bhs lain...Rugi org melayu kan?..MajOriti org melayu tau dua bahasa je..Malay & English..Kalau blaja bahasa len,at least takde la kena tipu & pijak pale,huhuu...lu pikirlah sendiri..So kali ni, KieSya dpt fakta ni dari sumber2 yg hampir boleh dipercayai gak..So then,lagi skali, Lu Pikirlah Sendiri . . .

Rahsia Bulan Kita


Hai kwn2!! ( dialog Yus RAJA LAWAK )...pekabar?Sihat harini?Hope sihat & ceria slalu la ye..Tapi kalau sakit pun apa salahnye kan? :) yela tak adil la sihat je memanjang,sakitnye takde,hehe..Sakit tu kan penghapus dosa kecil..And kalau U all nk tau,skali skala elok juga dtg sakit,demam ke,cirit ke,sebbnye tu salah satu cara untuk merangsang antibodi kita bekerja, ha lebih kurg mcmtula..Eh,pnjg lebar plak membebel,huhu..ok2, ni ada beberapa info ttg bulan kelahiran kita,njOy... :)

Asal usul api di dunia


Diriwayatkan bahawa Rasululallah pernah menceritakan betapa asalnya kejadian api di dunia ini. Setelah nabi adam dihantar ke dunia kerana kesalahanya memakan buah larangan maka Allah swt telah memerintahkan malaikat Jibril as supaya mengambil api dari neraka untuk dihantar ke dunia untuk kegunaan Nabi Adam as. Maka jibril as pun diperintahkan utk meminta api tersebut daripada malaikat penjaga api neraka iaitu Zabaniah.

Jibril : wahai zabaniah, aku diperintah utk mengambil sedikit api neraka utk dihantar ke dunia bagi kegunaan adam as.

Zabaniah : sebanyak mana sedikit itu ?

Monday, June 21, 2010

kenapa awak x rogol saya?


Kisah benar ini berlaku di US.
Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

kerana sehelai bulu mata anda ke syurga


Diceritakan di hari pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang di adili. Dia dituduh bersalah kerana mensia2kan hidupnya di dunia utk berbuat maksiat. Namun begitu dia berkeras membantah, "Tidak demi langit & bumi, sungguh tidak benar. Saya tak pernah melakukan perkara itu."

"Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul2 telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa ". Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu merenung segenap penjuru ruang yg ada. Kemudian dia pun menyanggah, "mana saksi2 yg engkau maksudkan? Disini tiada sesiapa melainkan aku dan suaramu sahaja."

ubat percuma kepada iblis


Ada satu kitab menyatakan bahawa syaitan itu juga sering mengalami sakit-sakit dan patah riuk kaki dan tangannya.Walaupun seteruk mana pun penyakitnya dan patah kakinya,namun ade sejenis ubat yg membantu memulihkan penyakitnya.Boleh katakan setiap hari syaitan dan iblis mengalami patah kaki dan tangan yg serius dan boleh dimasukkan ke wad ICU.

Namun kita sebagai umat islam juga telah bersimpati dgn nasib iblis dan syaitan dan telah menghulurkan ubat secara percuma kpd mereka yg dilaknat.

Kalau ALLAH maha baik, kenapa ada NERAKA?


Ini kisah benar..kisah seorang gadis Melayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama. Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar Membangun Bersama Islam, kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails