Tuesday, June 28, 2011

10 VIRUS KOMPUTER PALING KEJAM

Walaupun virus komputer tak nampak dengan mata kasar mahupun alam realiti dan wujud pada alam maya, namun mereka semua sangat kejam pada kita. Pernah tak anda terfikir, orang yang mencipta antivirus sangat hebat? Bagi DK, mereka jugalah yang mencipta virus dan lantas mencipta penawarnya. Strategi pemasaran dan perniagaan agaknya. Tapi yang lagi hebat, ada yang berpendapat, bukan antivirus yang  kejam, tapi pencipta virus itulah sebenarnya yang kejam, tak gitu?.




KEUNIKAN BENTUK OTAK MANUSIA

Adakah anda semua tahu atau sedia maklum bahawa otak ciptaan Allah berbentuk sangat unik iaitu seperti seorang manusia sedang sujud. Begitulah kebesaran yang Allah nak tunjukkan pada kita. Dan sebab itu pada pendapat DK sendiri, otak kita ditempatkan di bahagian paling atas sekali dalam tubuh badan. Maka sebab itu juga kalau orang main kepala kita, kita marah ye tak?.Semua tu ada kaitan dengan bentuk sujud ke?.Wallahualam.


10 NEGARA DENGAN PENDUDUK ISLAM TERBESAR DUNIA


Memang tidak dinafikan, agama Buddha dan hindu sudah bertapak lama di bumi lebih awal dari Islam, namun begitu, agama suci Islam mempunyai penganutnya yang ramai hasil usaha pendakwah dan nabi serta Rasul kita berusaha keras menyebarkan agama Islam. Tidakkah anda bersyukur, kita dilahirkan sebagai seorang Islam? Alhamdulillah. Tetapi tahukah anda penganut Islam terbesar di dunia?. DK akan senaraikan 10 negara yang penganut kebanyakannya beragama Islam.





SEJENAK UNTUK MEREKA YANG BERGELAR ISLAM


Pernah DK terdengar orang luar kata yang Melayu tu Islam dan Islam tu Melayu. Bukan sejak azali lagi Melayu dikaitkan dengan Islam, maka ramai yang beranggapan orang Melayu memang semestinya Islam. Tetapi bukan itu yang DK nak kongsi dengan sahabat semua. Kali ini, tentang diri kita yang hina dan kecil ni. Tentang kemajuan diri kita, baik dari segi rohani, jasmani, duniawi mahupun ukhrawi. Sesama Islam tidak salah rasanya kita muhasabah diri dan saling menasihati macam lagu wahsini yang waheeda nyanyi tu,hehe…

ANDA SUDAH CUKUP BIJAK?


Pernah DK terdengar orang luar kata yang Melayu tu Islam dan Islam tu Melayu. Bukan sejak azali lagi Melayu dikaitkan dengan Islam, maka ramai yang beranggapan orang Melayu memang semestinya Islam. Tetapi bukan itu yang DK nak kongsi dengan sahabat semua. Kali ini, tentang diri kita yang hina dan kecil ni. Tentang kemajuan diri kita, baik dari segi rohani, jasmani, duniawi mahupun ukhrawi. Sesama Islam tidak salah rasanya kita muhasabah diri dan saling menasihati macam lagu wahsini yang waheeda nyanyi tu,hehe…


Friday, June 24, 2011

DSLR YANG TERBAIK ADALAH....


Model mana paling gempak ye?off course la depa bandingkan dua jenama paling meletup dan popular ni iaitu Nikon dan Canon. Ada yang sampai bergaduh, copy paste artikel sana sini mengatakan model Canon atau model Nikon paling best dan ada yang kata sebab OTAI ni cakap model ni best dan macam-macam lagi.Pernah DK pakai hp samsung galaxy SL,pastu ambil gambar,edit sikit,dan tunjuk dekat saudara minta teka pakai kamera apa,dan jawapannya memang dia cakap pakai DSLR. Jadi yang mana penting?skill,brand,body,lens atau semuanya??

Wednesday, June 22, 2011

AHLI KABINET SYAITAN

Apa?Ingat negara kita je ke yang ada ahli kabinet?Syaitan laknatullah ni pun ada juga kerajaan diorang. Kerajaan yang bermisi untuk menyesatkan manusia.Apa kata kita kenal sikit dengan nama dan tugas diorang ni. Ha nanti ada pulak komen yang cakap buat pa nak kenal syaitan,lebih baik kenal Nabi ke,apa ke. Em bukan macam tu,mana la tahu takut kalau nama ni ada digunakan kat mana2 ,paling tidak kita tahu itu nama syaitan kan?terpulanglah pada anda untuk menilai…..




Tuesday, June 14, 2011

BERSEDIAKAH ANDA MENDENGARNYA?


As-Salam. Hari ini kita nak bincang pasal apa ye?.Erm kali tentang dengar yang bukan masuk telinga kanan,keluar telinga kiri. Entry kali ni,biarlah masuk kat telinga dan minda kita biar sampai melekat selamanya.Apa yang DK ni kongsi ni untuk kehidupan yang kita yang serba mencabar sekarang ni,yela bila anda baca secara tak langsung boleh berubah ke arah kebaikan. Jangan malas ye cik adik cik akak cik abang,DK nak curi masa anda 5 minit je untuk entry ni...



Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails