Tuesday, September 4, 2012

OPPA GANGNAM STYLE HARAM?

Dulu mula-mula dengar perkataan tu,memang aku tak paham,entah apa la diorang merepek dan sibuk sangat pasal benda tu. Lepas tu dengan secara semula jadi dan berhemahnya,aku bertanya kepada pakcik google,dan beliau menjawab dengan istilah yang tenang,ia merupakan joget custom made yang boleh la kot dikatakan awesome dan lawak pun ada kot. Tapi bila sekali imbas,macam shuffle pun ada,macam techtonic pun ada,alahai kenapa tak macam zapin je?Majula sikit MALAYSIA ni orang kenal. Sebenarnya,korang semua tahu ke sejarah dia?penyanyi dia?Asal usul dia?. So dengan secara rasminya dan gangnam nya,meh aku nak explain sikit pasal gangnam style ni.

Tuesday, July 31, 2012

TENTANG BRUCE LEE YANG MUNGKIN ANDA TIDAK TAHU


Siapa tak kenal dengan lagenda terkemuka Bruce Lee. Hampi satu dunia tahu dengan ketangkasan dan kehebatan beliau.Tapi aku rasa masih ramai juga yang tak tahu dan kurang info tentang Bruce Lee yang awesome ni.Walaupun dia awesome,aku dengar dia kalah dan mati sebab kena penangan silat,entahla,tak pasti fakta tu betul ke tak.Entry kali ini aku ade beberapa fakta yang aku rasa sangat menarik untuk dikongsi,ditatap dan dimamah.Korang tahu tak cerita IP MAN tu,ha tu la guru dia!

CARA MENGENALI BARANG DIPERBUAT DARI KULIT BABI

Sekarang ini terdapat pelbagai jenis barangan kulit seperti kasut, beg tangan dan sebagainya yang diperbuat daripada kulit babi. Biasanya barangan daripada kulit babi ini tidak semahal barangan yang diperbuat dari kulit binatang lain. Barangan kulit babi ini terdapat di mana-mana seperti di kompleks beli-belah atau barangan bundle yang diimport dari negara-negara lain seperti China, Filipina, Jepun, Korea mahu pun USA. Kadang-kadang kulit babi ni susah kita nak kenal pasti,lagi2 bila pihak pembuat tu dah warnakan kan ke,gulung ke lipat ke,so nak taknak kita kena teliti betul-betul.

Monday, July 30, 2012

NYAMUK KENCING SEMASA HISAP DARAH

Serangga penghisap darah seperti nyamuk memang pelik sebenarnya semasa menghisap darah. Seperti yang diketahui sebelumnya oleh para ahli saintis yang awesome, mereka kencing terlebih dahulu. Dan di luar dugaan, mereka juga mengeluarkan cecair pre-urin berupa darah! Perilaku tersebut membuat para saintis bingung. Claudio R Lazzari,entomolog dari Fran├žois Rabelais University in Tours,Perancis...

KENAPA HAIWAN PERLU DISEMBELIH?

Pernahkah korang semua terfikir kenapa haiwan perlu disembelih terlebih dahulu sebelum di makan?. Bukan hanya kerana disebabkan perintah Allah,tetapi dari sudut sains juga,terdapat banyak fakta kebaikan menyembelih binatang terlebih dahulu. Kadang-kadang kita pandang remeh benda hal ni,padahal apa yang kita makan akan jadi darah daging kita,persoalannya kita yakin ke semua yang kita makan tu melalui proses halal islam?Tahu ke kita dari mana sumbernya dan cara prosesnya?Sebab apa yang aku paham,kalau kita makan makanan yang tak halal,doa kita susah nak diterima Allah,wallahualam. Minta dijauhkan

Thursday, July 26, 2012

7 TIPS MENGATASI MULUT BERBAU SEMASA BERPUASA

Selama menjalankan ibadah puasa, masalah bau mulut seringkali menimbulkan ketidakselesaan. Semasa berpuasa, pengeluaran air liur dalam mulut dan dalam saluran pencernaan berkurang sehingga menjadi lebih kering. Akibatnya timbul halitosis atau bau mulut. Bau mulut juga boleh disebabkan penyakit sistemis seperti liver, perut, saluran pernafasan dan ginjal. Sedangkan penyakit gigi dan mulut penyebab nafas tak segar di antaranya gigi berlubang, radang gusi, gingivitis kerana karang gigi, dan periodontitis. Tapi bagi kita orang islam,mulut orang yang berpuasa ni harum baunya macam kasturi di sisi Allah SWT. Ok just for sharing tips,sila baca dengan senang hati.

Tuesday, July 24, 2012

5 LANGKAH ATASI RASA TAKUT DALAM GELAP

Tahukah korang yang ramai manusia kat muka bumi ni sebenarnya takut dalam gelap,takut untuk tidur dalam gelap,takut nak pergi dalam gelap kalau lampu takda dan yang paling best,orang dewasa pun ramai yang takut,bukan setakat budak kecik je.Ternyata bukan hanya anak kecil yang takut gelap. Banyak orang dewasa yang mengalaminya. Bahkan kajian yang diadakan oleh Warwick Castle, pada abad pertengahan di Warwickshire, Amerika, menunjukkan bahawa 10 peratus daripada orang dewasa di Amerika (jumlahnya dianggarkan 5 juta orang) taknak ditinggalkan

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails