Wednesday, June 30, 2010

10 Fadhilat Coca Cola


Salam semua..Pe kata,korg tgk,lihat,baca sendiri ape yg kiesya post ni..Kalau yg baru taw,sebarkan..kalau yg dah lama tau,amalkan..kalau yg tak ingin tau,buat bodoh jela kan?? :)
Selamat beramal...

Memang sedap air nie. Sedap giler! korunk pun mesti ade yg suke
air
nie. Sama ada korunk tau atau tak, sebenarnya air coke nie ade 10
'kebaikan'
yg tak disangka-sangka. KieSya dpt bende nie dari emel yg member KieSya bagi.
Ape
lagi!!

" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang
dibuat
oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari
seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan
dimuatkan 2
gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku
kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba
tanya
Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna?

Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur
atau
hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup
tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan
biarkan
selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari
tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk
mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap
bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat
hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat
bateri
kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang
setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin
Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa.
Kesan
minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi
berperisa
coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke
dan
lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di
Yawata
tu kerana ianya amat mahal!

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia
boleh
meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti
suka
ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain
dalam
badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan
lori
yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda
amaran
"Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu
juga
diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. .
Tolong
jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda
amaran
tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci
bahagian
enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh
kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi
tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!.
Wahh!
Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak
terhadap
lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak
berapa
manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan
asid
yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama
jer!
Anak bapak dan Keluarga 69.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta
untuk
menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam
candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun
coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi
dalam
mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu
hilang/lebur
dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu
bleh
hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer!
Anda
minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.

DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para
peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga
perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah
pulak.
Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh
serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Kat Mekah ada
Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama
cuci
cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga
dll.
Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan
cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh
cuba
sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia
dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun minum sekali sekala!
[
Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!,
time
raya, time parti, time kenduri, time bola piala dunia dll.

0 pengkritik yang bombastik:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails