Sunday, May 29, 2011

SELAMATKAN KOMPUTER ANDA DENGAN VIRUS

Memang itulah tekniknya,hasilkan virus untuk kuatkan antivirus. Macam ni ceritanya,DK akan memberi satu tips yang sangat berguna untuk keselamatan komputer anda,untuk memeriksa sekiranya anti-virus anda berfungsi dengan baik atau tidak,cuba la praktikkan apa yang DK akan kongsi.Artikel ini memang khas ditujukan untuk wanita sebab ramai kaum hawa yang pandang remeh je benda ni,yela kaum adam suka membelek,godeh,usik dan tak perlu nak ingatkan lagi tentang penjagaan komputer ni...



101 PENDEK POTONG PERLU ANDA TAHU


As-Salam.Ada rakan DK yang teruja sangat nak tahu apa pendek potong yang DK guna tiap kali guna laptop.Tak faham?Pendek potong tu bahasa saintifiknya shortcut,kan?haha..Ermm So ini la rahsianya ye kawan,DK Cuma rujuk kat sini dan lepas ni anda semua bolehlah praktikkan dengan hati yang senang lagi tenang.Bukan apa,rasanya ilmu tak perlu la nak kedekut sangat kan,ilmu tu bukan milik kita.Milik siapa?Ye,yang Maha Esa.

Friday, May 27, 2011

REKOD DUNIA YANG UNIK

Fuh fuhhh!!! Tu dia,dah berhabuk habis dah blog DK ni. Bukan tak ada idea,tapi masalah lagi berat,tak ada internet,ha jangan tanya kenapa,semuanya di atas sebab musabab yang tak dapat dielakkan dan bukan sebab tak bayar bil ok!,haha. So apa kata DK polish sikit blog ni dengan entry yang mencuci mata dan juga otak kita dengan keunikan makhluk bernama manusia ni rekodkan keunikan yang mampu mereka lakukan walaupun ada sesetengah tu menyakitkan diri sendiri.


Sunday, May 15, 2011

7 KEAJAIBAN SETELAH MENANGIS

Siapa cakap,siapa kata, menangis tak ada gunanya? Bila kita  menangis memang boleh buat mata merah dan bengkak. Tapi tahukah anda, menangis dan mengeluarkan air mata ternyata boleh jadi ubat ajaib yang berguna bagi kesihatan tubuh dan fikiran. Kenapa,tak percaya?.Ini dia DK sajikan anda dengan 7 keajaiban yang anda akan dapat setelah anda mengeluarkan air mata yakni kata saintifiknya menangis.


Wednesday, May 11, 2011

ADA APA DENGAN ANGKA 13 ?

As-Salam. Apa yang DK nak cerita ni,memang agak sensitif,yela sebab agama kita melarang kita percaya pada benda khurafat dan tahyul mahyul ni. Cuma DK ingin berkongsi cerita tentang angka 13 sebabnya 13 ni hari paling penting untuk masa depan DK dan kawan2  kat luar sana. So ada apa dengan 13? Banyak sangat ceritanya, dan DK cuma nak highlight kan pada yang perenggan bawah tu je mengenai tarikh 13 pada hari Jumaat.




MANUSIA TERTUA 256 TAHUN

"Jagalah agar hatimu tetap tenang, duduklah seperti kura-kura, berjalanlah dengan riang seperti merpati dan tidurlah seperti seekor anjing." Itulah kalimah nasihat yang diberikan oleh Manusia Ajaib Berumur 256 Tahun, Li Chung Yun, ketika seorang kepala suku bernama Wu Pu Fei mengundangnya ke rumah dan menanyakan rahsia umur panjang. Li Chung Yun meninggal pada tanggal 6 Mei 1933. Saat itu usianya 256 tahun....





Monday, May 9, 2011

TERAPI LUBANG HIDUNG


Kita memiliki hidung berlubang di sebelah kiri dan di sebelah kanan. Apakah fungsinya sama untuk menarik dan membuang nafas? Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan perbezaannya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan dingin).






LUBANG TERDASYAT DI DUNIA

Lubang neraka? Oh tidak yang pasti ianya bukan lubang neraka ok! Yang jelas dan sahihnya, ia adalah lubang atau erti kata lainnya kawah buatan manusia dan ada juga yang semula jadi tercipta. Besar mana lubangnya?Sebesar lubang cacing?Alahai kalau besar tu buat penat je DK cari info tentang lubang dan Kawah ni.Jom kita terjah. Dah terjah dan selidik, kita pilih untuk cuti bersantai kat situ bersama keluarga dan insan tersayang.

101 WEB YANG PERLU ANDA TAHU

Nak cari software kat mana?Nak cari maklumat itu ini kat mana?Jangan risau sebab DK nak share 101 web yang mungkin berguna untuk anda semua. Kalau ak berguna sekarang pun,mana tahu akan datang baru terhegeh-hegeh nak buka balik entry DK ni,hehe. Sebenarnya,ada banyak lagi Dk nak senaraikan, tapi yang DK tak senarai tu mungkin anda semua dah tahu dan tak perlu lah ye. Nanti rabun pula mata nak membaca ye tak?


Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails