Sunday, August 21, 2011

MENGENAL AGEN SIHAT DALAM DIRI KITA


As-salam. Apa yang akan cerita dan kongsi ni sangat penting untuk semua manusia. Kalau proses atau agen ni tidak wujud dalam diri kita, memang sah dia bukan seorang manusia. Proses ini sangat penting namun ada yang malu akannya dan kalau boleh nak hentikan proses ni. Tak baik macam tu, setiap apa yang Allah cipta mesti ada hikmah dan sebabnya. Proses ini berlaku pada semua peringkat umur dan teruskan membaca bagi mengenal proses atau agen terpenting ini. Lepas itu anda sendiri nilai baik buruknya.

CARA MENGGUNAKAN 2 YAHOO MESSENGER SERENTAK


Anda nak tips? “ on tips” dan hantar ke 33333. Hehe, gurau! Ni ha nak inform sikit, sama ada anda semua dah sedia maklum atau belum, tetap DK nak maklum gak!. Tentang apa?,bukan tentang hati dan perasaan tapi tentang YM. Ada berapa banyak akaun Yahoo yang anda miliki? Atau Berapa ramai teman-teman anda? Berapa banyak kenalan yang ada pada yahoo messenger anda?.Caranya sangat mudah dengan langkah yang akan DK bagi ni.


Thursday, August 11, 2011

4 WAKTU ALLAH MENUNGGU PERMINTAAN ANDA PADA BULAN RAMADHAN


Sangatlah rugi pada mereka yang tak nak, tak mahu dan sombong berdoa kepada pencipta kita Allah SWT. Bukan perlukan duit pun, Cuma tadah tangan, ikhlas dan bersungguh-sungguh. Mudahkan?. Tapi rasanya masih ramai yang bila solat Jumaat tu, habis je solat terus kelam kabut nak keluar. Tak baik sombong macam tu. Ambil la masa 5 minit untuk “komunikasi dengan Allah”. Ok, biarlah tu hak mereka. Kali ni DK Cuma nak kongsi ilmu atau info yang tak seberapa ni pada anda semua, sama2 kita amalkan.


AMALAN RASULULLAH SEMASA RAMADHAN

As-Salam, bila tiba bulan Ramadhan yang indah ni, so mood pun mestilah tentang puasa kan. Soalan lazim, puasa ke?.Kalau tak puasa pun,siapa yang nak mengaku ye tak?.DK akan kongsi serba sedikit tentang amalan yang gemar Rasulullah lakukan pada bulan ramadhan. Amalan yang menghidupkan Ramadan ialah memperbanyakkan sedekah kerana sikap bermurah hati pada Ramadan adalah dituntut. Ibn Abbas melaporkan: “Rasulullah adalah orang yang paling dermawan dan beliau lebih dermawan lagi pada Ramadan ketika Jibril menemuinya lalu membacakan padanya al-Quran.” (Hadis riwayat Bukhari)


Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails