Monday, December 13, 2010

KERTAS? SUDAH KETINGGALAN ZAMAN.

Hey hey!!Nak tau tak?Nak ke tak,kena juga tahu,hehe...Sony telah melancarkan e-book reader Sony Reader Daily Edition  yang tersedia di web (sonystyle.com). Super duper ebook reader tujuh inci menggunakan touchscreen e-paper dan mendapatkan Wi-Fi selain akses jaringan 3G. Dengan menggunakan ciri yang meletOop tersebut, pengguna dapat men-download e-buku dan majalah, sementara pada saat yang sama dapat terhubung ke Google, Wikipedia, Twitter, Facebook dan sumber berita,waahhh!!! Mama, belikan saya satu!!huhu...









Pengguna juga dapat memuat dokumen atau aplikasi lainnya melalui USB. Halaman-halaman dapat diperbesar di atas dan kecerahan halaman disesuaikan dan dapat menampilkan 2  halaman sekaligus untuk lebih mudah untuk dilihat. Gambar dapat di-download untuk digunakan sebagai screensaver. Bahkan e-book reader ini juga dapat membuka memubka PDF, Microsoft Word, BBEB book, dll.

Sony juga memuat aplikasi  New Oxford American Dictionary, Second Edition dan Kamus bahasa Inggeris Oxford serta 10 kamus terjemahan dalam berbagai bahasa seperti Perancis, Jerman, Spanyol, Itali dan Belanda. Sony Reader Daily Edition memiliki 2GB built-in memori dan slot SD sampai 32GB lebihnya!

0 pengkritik yang bombastik:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails
Nama saya Mohd Syafiq Happy Birthday tickers