Tuesday, December 14, 2010

KOMPUTER SEBESAR TAPAK TANGAN.


Ocosmos OCS-1. Begitulah nama PC dinamik yang boleh digenggam dengan ukuran lebih kecil dari netboOk dan berbentuk seperti PSP,yeah! Sekali lagi,PSP ye... PC genggam ini menggunakan chip Intel Atom Oak Trail, grafis Intel 600 GMA dan 32GB solid state disk. Menurut lembar spesifikasi yang diperoleh UMPC Portal, Ocosmos OCS-1 akan dipasarkan di AT & T di AS dan KT di Korea, dan dikeluarkan pada tahun 2011.

Komputer mini Ocosmos OCS-1 tampak seperti ponsel/smartphone atau sistem game handheld, dengan tombol arah-pad di sisi, dan layar slide-up yang menampilkan keyboard QWERTY di bahagian bawahnya.
Perisiannya adalah chip  Intel Atom Oak Trail 1.5GHz atau 1.9GHz dan sebuah prosesor grafik 400MHz boleh memainkan decoding video HD, dan 720p HD video encoding. Ianya meggunakan OS Windows 7.
komputer mini Ocosmos OCS-1 ini menggunakan 802.11b/g/n WiFi, Bluetooth 2.1, GPS, dan 3G konektivitas dan layar touchscreen 5 inci, 1024 x 768 pixel kapasiti. Komputer mini ini telah menggunakan 32GB SSD, microSD untuk stor luarannya dan USB 2.0 port. PC ini juga memiliki 2 kamera, kamera 5MP menghadap belakang dan menghadap ke depan 1.3MP webcam. Ada juga giroskop dan sensor cahaya. 

2 comments:

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails
Nama saya Mohd Syafiq Happy Birthday tickers