Thursday, March 3, 2011

JANGAN SALAH GUNA "SHORTFORM"

Uh! Penat sangat hari ini,dengan hal itu,masalah itu,haishh!!!...Takpe la kan,kalau takda masalah,bukan kehidupan namanya,dan proses nak matang pun terbantut ye tak?So gunakan kaedah jalan penyelesaian yang terbaik untuk selesaikan apa jua masalah,akhir sekali bertawakallah kepada ALLAH yang Esa. Baik!,setelah selesai berCERAMAH,hehe,berbalik kepada entry untuk hari,masa dan saat ini,Kiesya sengaja masukkan entry ni sebab Kiesya sendiri pernah terkena dan tak tahu maksud certain shortform,tapi kalau dah singkat sangat tu,memang susah jga la kot nak agak...Bagi mereka yang makan cili dan terasa pedasnya,sila ambil perhatian ok!(jangan marah ye kawan)...Berhati-hatilah semasa guna shortform takut orang tak paham maksud sebenar.





jom kita lapangkan kepala otak dengan cerita kat bawah ni...


1.A : harini aku nk beli BSKL lah.Sesuai x?

B : huh?ko tu kerja part time berangan nk beli Bursa kat KL tu!merepek lah ko ni!

A : WEI ,,BASIKAL LAH SENGAL ...AKU NAK PEGI KEJE NANTI XYAH GUNE MINYAK!



2. A : aku raser aku patut jadi orang dalam WWF lah.Ader manfaat sket.

B : Ko ni biler dah asyik2 tgk gusti tu ni lah dier akibatyer . skrg dah terpengaruh . xder manfaat langsung

ko masuk dalam tu . badan dah lah kurus kering . nampak lembu pun takot . ni nak berdepan dgn orang berat 100 kg.

x payah lah mat..

A : ADOIIIIIIIIIII....WORLD WILDLIFE FEDERATION LAH BANGANG ...NK JADI SUPPORTER UTK HAIWAN TERANCAM!!

OTAK BIRU PUNYER ORANG!!



3 . anak : bapak, saya nak belajar kt BAM yer nnti....

bapak : tu bukan tempat belajar lah ..itu tempat orang maen badminton. kamu ni pegang racket pun x reti nk masuk

BAM konon.

anak : bapak ...BAM tu kan pusat bandar negara Iran lah pak...bapak ni buta IT ker atau x pernah skolah



4 . A : kt tempat kiter ni aku raser kurang MIC lah..kiter patut tambah lagi lah ...aper pendapat ko?

B : takpayah pun xper...parti tu pun bukan bleh harap,semua omong2 kosong belaka.baik ko tambah rakyat BN.

semua bender diorang uruskan dengan mudah.kiter pun hidup senang..HIDUP BN!!

A : ADOIIIIIIII....MICROPHONE LAH BANGANG.....KT SURAU NGAN DEWAN TEMPAT NI X CUKUP ALAT TU..!!HANTU

POLITIK GILER!!



5. anak : ayah,,nnti saya nk bekerja dalam GRO yer..boleh x??

ayah : hei,,,kamu nak keje GRO buat aper...nak melayan pelacur..maksiat x tentu hala..otak kuning betul lah kamu ni..

anak : Ayah, GRO tu Gene Regulation Ontology lah....buat researh tentang gene ..SEKARANG SAYA KE BAPAK YG

OTAK KUNING!!!!!JAWAB!!



6. anak : bapak , saya nak kluar , nak pegi masuk ATM...

bapak : buat aper nk masuk Angkatan Tentera Malaysia tu...jangan pergi!!kamu nak tinggal kan bapak seorang diri ker

selama 4 tahun ..sampai hati kamu ..ini yer yang kamu balas dgn aper yg bapak bagi kat kamu!...

anak : BAPAK ,,,,SAYA NAK MASUKKAN DUIT DALAM ATM KT BANK TU X SAMPAI PUN 4 MINIT BAPAK OOOOOIII.....

bapak : ohh..masuk duit ker..hehehehe(malu)



7. anak : bapak saya nak ke PAS nnti....

bapak : kamu baru 15 tahun dah nak masuk PAS dah...tak payah lah...x layak pun...nak urus diri pun susah ni pulak nak urus hal orang laen.

anak : PAK, SAYA NAK KE PLAZA ALAM SENTRAL KT SHAH ALAM NI JER..NAK BELI BUKU UTK PMR.....HISSHHHHH

BAPAK NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!



8. isteri : sayang , saya nak beli MAS nnti yer....

suami : ayang nak buat aper...bukan ader lesen nak pandu kapal terbang pun...nnti kiter naek kapal terbang pergi honeymoon kt london ....OK

isteri : alahai sayang ni gurau pulak.....ayang nak beli emas lah.....nak tukar emas lamer ni yg x bersinar lagi ni.....boleh yer ayang...( dalam hati : raser cam nak tembak ngan senapang gajah jugak kat suami aku ni....)

2 comments:

  1. kalau cakap pasal short form ni, kadang-kadang boleh jadi confuse nak2 bila dapat sms yang banyak guna short form...kadang2 tu kena tanya balik kat si penghantar, apa makna short form yang diorang tulis....

    ReplyDelete
  2. @jomsantaisekejap

    yes!!kalau dah short sangat tu,macam menyusahkan pulak nak agak apa yang dia cakap..huhu..

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails
Nama saya Mohd Syafiq Happy Birthday tickers