Saturday, March 26, 2011

6 PETANDA


Pasangan kekasih yang mempunyai perasaan saling berjodoh pasti akan memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap wajahnya atau mendengar suaranya kalian akan merasakan getarannya. Namun, apakah petanda lain agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kalian atau bukan...Chewwahh ada gaya pakar motivasi tak?hehe...Jangan gundah,resah,putus asa,kecewa dan bla bla lagi bila kita takda jodoh dengan si dia,rileks and keep it steady ok! bak kata kawan DK, "mu ni, bunga bukang sekuntung,kumbang pun bukang sekoR!!" (loghat ganu). 


Ye memang pedih bila orang yang kita sayang,yang kita setia,lastly tak ada jodoh,masa tu ALLAH je yang tahu perasaan kita kan?Tapi nak buat macam mana, satu je nasihat DK,kalau kita tak ada jodoh dengan si dia,ada 3 je sebabnya.
1.Tak ada jodoh.
2.Dia bukan yang terbaik untuk kita,sebab Allah nak bagi yang lebih elok.
3.atau...Kita bukan terbaik untuk dia.

So bawah ni DK nak bag tips atau petanda yang jodoh ada la,InsyALLAH...

PETANDA 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling bekerjasama. Apa yang penting?kerjasama!!Kamu dan si dia selalu bantu membantu dalam urusan yang remeh temeh atau besar. Paling penting adalah kamu sentiasa dapat melalui segala aspek kehidupan bersama dan semuanya terasa amat menyenangkan.

PETANDA 2
Kriteria seterusnya ialah menerusi kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba perhatikan gerak gerinya, cara berpakaian, gaya rambutnya, cara bercakap serta tawanya. Jika setiap perilakunya menampakkan si dia hanya berpura-pura, maaf kemungkinan besar si dia bukan jodoh kamu.

PETANDA 3
Adanya deria batiniah membuat kamu mengetahui isi hatinya. Contohnya, apabila kamu atau si dia saling dapat membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaan antara satu sama lain pada situasi tertentu.

PENTANDA 4
Ketika bersamanya perasaan kamu menjadi tenang dan selesa walau berjam-jam bersamanya setiap waktu dan setiap hari tetapi kamu tidak pernah berasa bosan.

PETANDA 5
Si dia selalu bersama kamu di dalam apa jua situasi dan si dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Pasang yang mempunyai jodoh pasti tidak takut mengalami pasang surut, suka duka bersama.

PETANDA 6
Setiap orang pasti memiliki kekurangan dan kamu tidak malu² memperlihatkan nya pada si dia. Misalnya saat kamu bangun tido, saat kamu sakit dan tidak mandi selama dua hari atau mencerita kan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya. Kamu dan si dia sememangnya di suratkan bersama.



Allah berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia ; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu "
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan apabila pun ia diperlukan."
"Kau tahu:
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya - tempat dimana cinta itu ada."

2 comments:

  1. as salam...

    mmg informatif skali n3 blog anda nih...
    hehehe...
    slamat berkarya!

    ReplyDelete
  2. @intannazirajalil
    terima kasih...tapi masih banyak yang kena belajar dari blogger yang lebih senior =)

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails