Friday, July 20, 2012

5 PERINGKAT DALAM DUNIA HACKER

Aku memang teringin sangat nak jadi hacker ni. Tapi bukan senang weh,buat  Java dengan C++ pun dah migrain ni pulak nak jadi hacker,mimpi jela.Memang hebatla hacker ni,aku memang respect,patutnya kerajaan jaga mereka ni elok-elok,bolehla curi duit bank dunia ke kan?. Matila aku lepas ni kena masuk lokap atas sebab menghasut orang,haha.Sila jangan buat laporan pasal entry ni ye. Namun,hacker ni ade peringkat dia juga,yang hebat,yang nampak macam hebat,yang buat-buat hebat,semua ada.

Di sini aku list down kan beberapa peringkat hacker.Sila nikmati dengan secawan kopi...

5. Lamer:
Mereka adalah orang tanpa pengalaman & pengetahuan yang ingin menjadi Hacker. Mereka Biasanya membaca atau mendengar tentang Hacker & ingin jadi seperti itu. Penggunaan komputer mereka terutama untuk main game, IRC, tukar menukar software pirate, mencuri kad kredit. Biasanya melakukan hacking menggunakan software trojan, nuke & DoS. Kerana banyak kekurangannya untuk mencapai elit, dalam perkembangannya mereka hanya akan sampai tahap maju kiddie atau skrip kiddie saja.

4. Script Kiddie:
Seperti dibangunkan kiddie, Script Kiddie Biasanya melakukan aktiviti di atas. Seperti juga Lamers, mereka hanya mempunyai pengetahuan teknikal rangkaian yang sangat minima. Biasanya tidak lepaskan dari GUI. Hacking dilakukan menggunakan trojan untuk menakuti & menyusahkan hidup sebagian setiap rencana Internet.

3. Kiddie:
Sebutan ini terutama karena Umur kelompok ini masih muda (ABG) & masih sekolah. Mereka membaca tentang teori hacking & caranya di berbagai kesempatan. Mereka mencuba berbagai sistem sampai akhirnya berhasil & mempraktikkan kemenangan ke saluran lainnya. Umumnya mereka masih menggunakan Graf User Interface (GUI) & baru belajar basic dari UNIX, tanpa mampu menemukan Lohong kelemahan baru di sistem operasi.

2. Semi Elite :
Hacker ini Biasanya lebih muda daripada Elite. Mereka juga mempunyai kemampuan & pengetahuan yang luas tentang komputer. Mereka mengerti tentang sistem operasi (termasuk lubangnya). Biasanya dilengkapi dengan Sejumlah kecil program cukup untuk mengubah program eksploit. Words Serangan yang dipublikasi dilakukan oleh Hacker kaliber ini, tetapi bagi para Elite mereka kerap kali di kategorikan sebagai Lamer.

1. Elit :
Juga tidak saya kenali sebagai 3l33t, 3l337, 31337 atau Gabung dari itu; merupakan industri keamanan rangkaian. Mereka mengerti sistem operasi luar dalam, sanggup mengkonfigurasi & menyambungkan rangkaian secara global. Sanggup melakukan pemprograman setiap harinya. Sebuah anugerah yang sangat hebat, mereka Biasanya effisien & disiplin, menggunakan pengetahuannya dengan tepat. Mereka seperti halimunan dapat memasuki sistem tanpa di ketahui, malah mereka tidak akan menghancurkan data-data. kerana mereka selalu mengikuti peraturan yang ada.

0 pengkritik yang bombastik:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails
Nama saya Mohd Syafiq Happy Birthday tickers