Thursday, July 12, 2012

ANTARA SEBAB ORANG MENG-UNFOLLOW ANDA


Kalau kita artis tak kisahla ramai follower dan peminat,tapi kalau kita ni sekadar manusia biasa yang menjalankan tugas dan aktiviti biasa,memangla tak banyak la follower,lagi-lagi lelaki.Kalau gegerlz yang cun tu lain la cerita bukan main lagi ramai follower. Biasanya orang-orang meng-unfollow korang di Twitter kerana beberapa alasan, misalnya suka marah atau kamu jarang sekali MENG-tweet. Di bawah ini disajikan beberapa alasan mengapa orang mengklik unfollow pada anda. semak baik-baik ye dan teruskan membaca..




1. Anda seorang yang self-promoter
Jangan hanya mentweet tentang produk atau kandungan yang anda anda. Relakan waktu untuk memberi perhatian dan sokongan pada apa yang dilakukan orang lain.

2. Kamu pemarah
Terlalu banyak mencatat tweet-tweet negatif adalah alasan kamu di-unfollow seseorang. Siapa yang selesa berada di antara orang yang selalu mengeluh atau marah?

3. Self-centered
Melulu mentweet tentang kegiatanmu hari ini, apa yang kamu pakai dan betapa hebatnya dirimu, adalah salah satu alasan orang meng-unfollow kamu. Kamu akan terlihat self-centered hanya memperhatikan dirimu sendiri.

4. Kamu suka 'menyerang'
Rasis dan mengatakan hal-hal berbau seksual serta sensitif menjadikan dirimu berpotensi untuk di-unfollow.

5. Kamu kelihatan sangat tidak profesional
Terlalu banyak mentweet tentang kebiasaanmu minum-minuman keras, atau mendedahkan betapa bencinya dirimu akan rakan kerja, akan membuat orang lain merasa tidak selesa. Jangan terkejut bila mereka meng-unfollow dirimu.

6. Flood tweeter
Kamu termasuk jenis ini jika yang kamu lakukan adalah membalas setiap tweet terus-terusan. Orang akan muak jika melihat timeline mereka dipenuhi avatarmu dan hujung-hujungnya mereka akan meng-klikunfollow.

7. Palsu
Jadilah dirimu sendiri. Jika anda terlihat tidak pernah mengeluh, maka kamu dianggap 'palsu'. Orang ingin melihat keseimbangan hidupmu. Berikan mereka 2 sisi yang kamu miliki asalkan tidak berlebihan.

8. Auto-DM
Melakukan auto-DM sah-sah saja, asalkan jangan memanfaatkannya untuk menyebarkan spam. Tak akan ada yang suka.

9. Kamu jarang sekali men-tweet
mentweet yang kebiasaannya tentang hal-hal yang tidak bermanfaat adalah tidak bagus, begitu juga jika jarang sekali men-tweet. Orang akan merasa sia-sia telah memfollow kamu.

10. Link dropper
Jika yang kamu posting hanya link dan link tanpa menyelitkan perbualan apapun, maka kamu akan dinilai tidak layak untuk di-follow lagi.

4 comments:

Terima Kasih atas komen yang positif :)

Selamat Membaca...

Related Posts with Thumbnails